|
1. "LIELISKIE ČETRINIEKI"
(Maksimālais viena testa izpildes laiks
- 2 minūtes* )
Ar K5 apzīmēsim
piecu decimālu ciparu komplektu. (Šajā komplektā
vairāki cipari var būt vienādi).
Teiksim, ka naturāls piecciparu skaitlis ir
smalki veidots no K5, ja šī
skaitļa pieraksts ir iegūts, uzrakstot pēc kārtas
visus K5 ciparus (ņemot katru no tiem
tieši vienu reizi) un šis pieraksts nesākas ar nulli.
Tā, piemēram, ja K5
satur ciparus 1,1,7,0 un 4, tad skaitļi 17140 un 47011 ir
smalki veidoti no K5, bet 17740 nav.
četrus naturālus piecciparu skaitļus
s1,s2,s3,s4 sauksim
par K5 lielisko četrinieku, ja
vienlaicīgi ir spēkā sekojošas īpašības
:
1) s1 ir smalki veidots no K5;
2) s2 ir smalki veidots no K5;
3) s3 ir smalki veidots no K5;
4) s4 ir smalki veidots no K5;
5) starp skaitļiem s1, s2,
s3 un s4 nav divu vienādu;
6) s1+ s2 + s3 =
s4
Ievadītiem pieciem komplektā K5
ietilpstošajiem cipariem noteikt, cik dažādus
K5 lieliskos četriniekus iespējams
izveidot. (Skaitļu kārtības maiņa viena
lieliskā četrinieka ietvaros neveido jaunu
lielisko četrinieku).
Piemēri
Ievaddati | Izvaddati | Piezīmes |
0 2 6 2 8 | 4 | 26028+26208+28026=80262 26082+26280+28260=80622 26028+28026+28206=82260 26280+28062+28260=82602 |
Ievaddati | Izvaddati | |
9 2 3 3 9 | 0 |
2. "CEļOJUMS
AR ZIRGU" (Maksimālais viena testa izpildes
laiks -10 sekundes* )
Taisnstūrveida rūtiņu laukuma
izmēri ir n*m rūtiņas. Laukuma kreisajā
apakšējā rūtiņā (1;1) atrodas
šaha zirdziņš (1.zīmējums). šaha zirdziņš var pārvietoties pēc šaha likumiem - katrā gājienā iet vienu lauciņu pa vertikāli un divus pa horizontāli vai arī divus pa vertikāli un vienu pa horizontāli. Tā, piemēram, ja n=4 un m=3 un zirdziņš atrodas rūtiņā (2;1) (skat.2.zīm.), tad nākošajā gājienā tas drīkst pārvietoties tikai uz kādu no sekojošiem lauciņiem : (1;3),(3;3) vai (4;2). Ievadītām naturālu skaitļu n,m,i,j vērtībām (n<=100,m<=100,i<=n,j<=m) noteikt un izvadīt, kāds mazākais zirdziņa gājienu skaits nepieciešams, lai no rūtiņas (1;1) nonāktu rūtiņā ar koordinātām (i;j). Ja šajā rūtiņā nonākt nav iespējams, izvadiet tekstu "NEVAR". Piemēri
|
|
3. "BILJARDS"
(Maksimālais
viena testa izpildes laiks -10 sekundes* )
Taisnstūrveida laukuma, kura izmēri
ir 47*73 centimetri, malas apzīmētas ar burtiem A,R,Z,D.
šajā laukumā 13 centimetru attālumā
no malas R un 29 centimetru attālumā no malas D novietota
punktveida bumbiņa B (skat. 3.zīm.). Uz malas R punktā,
kas atrodas k centimetru attālumā no malas
D, spēlētājs novieto kiju un izdara ar to
sitienu taisnā virzienā pa bumbiņu B. Bumbiņa
visu laiku pārvietojas taisnā virzienā, ja nepieciešams,
atsitoties pret laukuma apmalēm. Atsišanās notiek
pēc fizikas likumiem, t.i. atsitoties pret malu, krišanas
leņķis sakrīt ar atsišanās leņķi.
Bumbiņas kustības trajektorijas sākuma fragments
ir parādīts 4.zīmējumā.
Uzrakstiet programmu, kas ievadītām veselu
skaitļu k(0<=k<=73) un n(0<=n<109)
vērtībām noteiktu un izvadītu bumbiņas
attālumu līdz malai R (BR) un malai D (BD)
vērtības pēc tam, kad bumbiņa veikusi
tieši n centimetrus. Attālumu BR un
BD vērtības jāizvada kā reāli
skaitļi ar 3 pareizām zīmēm aiz decimālā
komata.
Piemēri.
|
|